Bright eyes, burnin´ like fire.

Det händer inte så mycket på bloggen min, inte. Det har inte riktigt blivit att jag suttit vid datorn så mycket, så bloggen har fått lida. Jag ska dra en liten kort sammanfattning om vad som hänt den senaste tiden i mitt extremt intressanta liv.

Torsdag 6 augusti - torsdag 13 augusti.

Jag tog bussen in till stan tjugo över tolv, och mötte upp madde, som jag skulle ta med mig på tåget, som klockan 13.00 tog oss till Norrköping, där vi skulle bli hämtade av Kristoffer efter jobbet. Men då vi var framme halv två, och han slutade två, blev det lite väntetid. Och eftersom jag hade med mig en hungrig madde, spenderades tiden med att äta korv på pressbyrån. Kvart över två hämtade K oss och vi åkte till viken.
Dom är nyligen inflyttade i viken, så jag hade inte sett deras nya hem, men oj vad fint det var! Riktigt mysigt (: Under veckan jag spenderade där, fixade och donade vi i hemmet om dagarna jag och mari, när K jobbade, satte upp tavlor och sånna småsaker. Vi tog några småresor bort till Jonte med familj, och firade jonte när han fyllde arton (: Det blev till och med en liten resa till skogen för att plocka svamp och blåbär. Kan ni tänka er att jag faktiskt tog mig dit?! *lite småstolt* Jag som verkligen hatar allt som har med naturen att göra. Eller okej, inte allt. Men alla små kryp som har vingar och fler än fyra ben, dom avskyr jag! Sen på torsdagen var det dags att åka hem igen, så då fick jag pallra mig upp halv åtta, åka med kristoffer in till nrkp klockan nio, och ta tåget klockan 11.33.



Fredag den 14 fick jag jobba, 7.30 - 15.30. Men det var ganska kul faktiskt. Var ju på fritids så det fanns inte sådär jättemycket att göra, om man jämför med att vara på dagis. Och så får jag ju pengar för det, och det är aldrig fel! ;)
På kvällen åkte jag in till stan för att träffa Felicia. Lite förfest hemma hos hennes pappa, och sen krogen. Det var en riktigt rolig kväll, och mycket bekant folk träffade man ute :) Men kvällen fick ett dramatiskt slut, tyvärr. Men, alla gör vi misstag. Och nu är det löst.

På lördagen var jag helt slut, efter att ha gått hem till mormor kvart över två på natten, och inte somnat förrän strax innan tre. Det blev att sitta hemma hela dagen och ta det lugnt, vilket faktiskt var ganska ensamt och tråkigt. Jag visste att ewis och isa skulle ha en liten vattenpipafest på kvällen, som jag var bjuden på. Men jag hade ingen dricka och var inte på mitt allra bästa humör, så det tänkte jag inte gå på. Men efter mycket tjat, funderingar, och ganska mycket övertalande, åkte jag in iaf. Och det var tur, för det blev en riktigt rolig kväll! :) Fick lite grön melonlikör av isa ( som för övrigt var ganska vidrig ), att smutta på. Men det gick super, bara jag blandade med lite läsk. Vi slog sedan följe ner till krogen, och sen blev det nattbussen hem, dit jag också fick sällskap av isa. Det var en rolig kväll, tack så mycket! 

Igår, söndag, vaknade jag redan innan elva, faktiskt, och var pigg! :) Fick sms-sällskap av en uttråkad isa ( ;D ) som frågade om jag ville med ut på en springrunda. Jag tänkte att "Herregud, det orkar jag aldrig nånsin!" Jag dammsög iaf ur bilen våran, och hjälpte mamma att tvätta den, sen bestämde jag mig för att faktiskt följa med. Det kunde ju vara bra att plåga sig själv lite. Så jag packade lite snabbt och tog bussen in till isa kvart över fyra, skabbig som jag var. ;) Och för att slippa och släpa på alla grejor jag hade, tog jag cykeln och cyklade med superspeed till nävertorp. Självklart var jag totalt slut när jag kom fram, så jag började ångra att jag gått med på att springa. Men vi tog oss ut till slut, och fy satan vad jag kämpade! När man springer med isa, då får man inte gå minsann! Haha, men det är bra att springa med henne, för hon peppar så förbannat bra! =D Och vi tog oss runt hela rundan på ungefär 3 kilometer. Och puuh vad skönt det var att komma hem! Men vad duktig man kände sig. Det kändes så bra att faktiskt gjort lite nytta! Sen på kvällen blev det titta på film, I love you, man, med lite grönsaker och dipp, mums! 
Imorse blev jag väckt strax innan tio, som också var rätt skönt ^^ Sen kom ewis över och vi kikade lite på Harry Potter - Fången från Azkaban. Men vid tre drog jag ner på stan för att träffa Linda och Glenn en sväng (: Och det blev en tur till Venezia, för lite kebab ;) Och jag har fortfarande dåligt samvete för att jag tröck i mig hela! :o Sen gick vi iaf till Åhléns och kikade lite på skolstartgrejor ^^ Och kvart över fem åkte jag hem.

Och nu sitter jag här. Försöker njuta så mycket som möjligt av dom två sista dagarna som är kvar på sommarlovet, innan man måste tillbaka till skolan på onsdag. 
Jag har, med mycket hjälp av isa, också kommit fram till att nu jävlar är det slut på allt ätande av skräp! Nu ska jag gå ner i vikt och bli smal!  Inget godis, ingen läsk, inget snax överhuvudtaget, ingen fetmat, i veckorna. Och helst inte på helgerna heller, men man måste ta det i små steg. Förhoppningsvis slutar jag med det helt. Jag ska inte ge upp, utan köra på hårt som aldrig förr! Ut och röra på mig så ofta jag kan, helst tre gånger i veckan eller mer. Till en början gå i rask takt, och jogga lite om jag orkar. Men sen blir det joggingturer! Och så göra massa ben- och magövningar! Så nu jävlar!


Wish me luck! Cause´ I´ll need it.




Becca peppad!


Isa - den peppande coachen! ;) <3

 

Kommentarer
Postat av: isa

du vet att du kan klara det här, så ge inte upp nu! det kommer gå upp och ner i movivationen, men håll bara ut :) <3

2009-08-17 @ 20:39:04
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0