*Hulda* - Bild 2: En bild på dig själv.



Namnet var Rebecca "Hulda" Jakobsson och åren är snart fyllda 20. För sjätte gången sen januari förra året, har jag nu återigen förflyttat mitt boende. Den här gången blev det ut till Bie (mina gamla kvarter!), i följe med min ärade karl och hans dotter. Men än så länge blir det nog bara c/o adressen som kommer stå här.
I somras tog jag studenten, och sen dess har jag sysslat med lite av varje. I slutet av juni vikarierade jag för min kollega på Doc Morris, städning av apotek. Vid sidan av hade jag helgjobb på Loftet i Flen. Lagom när Doc Morris jobbet avslutades, började jag ett vikariat på heltid på Bie Förskola. Där jobbade jag till oktober, då jag av olika skäl slutade. Så mellan oktober och december gjorde jag i princip ingenting, lite knapert med inkomst med det fixade sig iallafall. Och nu pluggar jag på distans, inne på tredje snart fjärde veckan av fem. Har fyra kurser att läsa, och håller just nu på med Engelska B. Efter det blir det Religion B, Historia A och Samhällskunskap B. Och har jag då tur får jag läsa för ärade Åsa!
Det är väl ungefär som saker och ting ser ut just nu. Dagarna består väl mestadels av att slita med engelskan, och just nu plocka iordning så mycket som möjligt här hemma. När tiden tillåter försöker jag också såklart träffa så mycket vänner som möjligt, men det är inte särskilt min - eller deras -, tid tillåter det!

/HuldaMystroll*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0