meckamicka - inte normalt

Klockan är sex på morgonen, och jag har inte gått och lagt mig än. Det känns inte alltför bra! Hade jag som jag brukar, kunnat gå och lägga mig och sova hela dagen, så hade ju det inte varit några som helst problem. Men nu är det så att jag börjar jobba klockan halv åtta, till halv fyra i eftermiddag. Det är åtta timmar. Hur ska jag klara det? Och på det ska jag dessutom åka till Linköping för middag och utekväll. Jag har inte den blekaste om hur jag ska klara detta, men det får väl visa sig. Somnar jag, ja då gör jag det! Jag får passa på att sova en halvtimme på min rast sen, det lär jag ju behöva! Haha! Nej, nu väntas Victor komma hem, och då ska jag vara så elak att slänga upp alla mina kläder i sängen, så han inte får sova, hihi! Jag är så elak av mig! =D Men han har ju varit elak och haft min väska i bilen hela natten, på jobbet! Och han sa att han skulle köra mig till jobbet sen, och då måste han ju hålla sig vaken? Så jag känner att jag får vara lite elak, tihi !

Det är ganska sjukt om man tänker efter. Jag har varit vaken sen klockan sex igår kväll, och jag är inte ens trött? Det kan ju inte vara ens i närheten av normalt?! När man tänker på det, kanske det inte är så konstigt att jag emellanåt drabbas av outhärdlig huvudvärk och ont i magen? Jag menar, att inte sova alls, och äta ungefär lika mycket, under ett dygn, är inte speciellt bra för den stackars människokroppen har jag hört. Det kanske är dags att ta tag i sitt liv ordentligt, och försöka få in lite tråkiga, dock viktiga och nödvändiga, rutiner? Jag tror visst det.

Satt och kikade igenom alla missade avsnitt av Idol för en stund sen. Det är väl ungefär vad jag har pysslat med hela natten. Dom har kommit en bra bit i tävlingen, och jag har mina favoriter. Det är många jag mer än gärna skulle vilja se i Idol-finalen den 10 december i år ! Som jag för övrigt ska åka och se på i glooooben! sug på den, haha!
Jag har ju under ett antal år sagt att "faan, det vore en grej att söka till Idol alltså!" Och jag har inte hört annat än att jag verkligen borde göra det, från mina vänner. Visst, det vore en sjujävla upplevelse alltså. Och även om jag tycker att jag sjunger inte alltför illa, så krävs det nog en heeeel del självförtroende för att klara av att ställa sig och sjunga, ensam, utan musik, inför den stenhårda Idoljuryn, och alla andra dryga 8 miljoner som kollar! Haha, nej det är nog inget för mig. Hittar jag självförtroendet, modet och rätt låt så, ja kanske om några år. Men inte än.

Nu kom den skrovlande Mazdan hem hör jag. Ska slänga upp lite kläder i sängen och vara elak mot snyggisVictor nu, tihi!



kan inte säga annat än SAKNAD när jag ser denna bild.



Pussss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0