Vädret suger.

Vädret idag har ju inte varit det bästa, direkt. vaknade till världens störtskur ^^ sen har det småregnat lite till och från hela dagen. Så det har inte funnits så mycket att göra idag. Vi åkte in till stan en sväng förut idag, så då passade jag på att köpa på mig ytterligare ett billigt linne! Så fint så! Sen var jag och mormor nere vid bryggorna också. Vi köpte en håv och hämtade en hink för vi tänkte fånga krabbor, men det fanns typ inga idag. Vi hade ju inget att locka dom med heller, så det var ju inte så konstigt. Men vi såg en himla massa sjöstjärnor, så vi plocka upp några sånna ist :) Först en liten, lila, och sen en stooooor, "normalfärgad". Men den stora var ganska äcklig xD så vi slängde ner den igen. Så tog vi upp en till liten, lila ^^ Vi såg en manet idag med faktiskt! ^^ En stoooor. Jag fångade dne i håven, men ouääääh vad äcklig den var! En stor, genomskinlig slemklump bara xD Den släppte jag ner illa kvickt. Men sen kom det en mamma med sin unge, så fårgade dom om dom fick låna våran håv och fiska upp en manet. Det fick dom. Och ugen bara tog den och höll den med händerna! Fattar ni? Med händerna! Jag trodde jag skulle dö, haha. Den var svinäcklig ju! Men jag tror nog den gick sönder, för han slängde ner flera delar än han tog upp xD En annan unge satt och fånga krabbor med sina föräldrar, och dom höll han i händerna! Fast han blev nypt tror jag xD Men ändå. Ojojoj.
Haha. Det var en rolig upplevelse det!

Kommentarer
Postat av: jonte;)

nee ärligt tog han maneten med händerna?? :O hahah vi brukar köra manet-krig;)

2009-07-10 @ 21:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0