Bokenäs.

Det var ett redigt uppvaknande idag må jag säga.. Klockan sju kommer mamma indunsandes och skriker "Rebecca´, vakna!" och jag hoppar ur sängen, fortfarande halvt sovandes. Jag hade satt klockan på halv sju, så att jag skulle hinna upp och göra mig iordning och lite så, men eftersom min väckarklocka tydligen bestämt sig för att inte ringa så blev det inte så. Det var bara upp och äta frukost och klä på sig. Efter att all packning mosats in i bagaget bar det av in till stan för att hämta upp mormor. Där mosade vi in henens grejor i bagaget, och det var inte det lättaste. Det var fullt där bak, från sida till sida, från golv till tak. så någon sikt bakåt, det hade vi minsann inte! men det gick bra iaf. Det blev ett par stopp på vägen med fika. När klockan var runt ett så kom vi fram till Uddevalla. Så resan tog ungefär fem timmar. När vi kom fram till Uddevalla var vi ganska hungriga allihopa, så vi gick till ett pizza-sallad-kebab-ställe, och käkade en mumsig kebabtallrik. Dock var det kycklingkebab så det var inte lika gott.
Sen vid halv tre skulle vi ge oss in på att försöka hitta till huset. Och det kan jag säga, att det var lättare sagt än gjort. Med en vägbeskrivning utskriven från eniro, som var fyra sidor lång och väldigt förvirrande, åkte vi såklart fel. Tvärstopp tog det när vi kom ner till färjan som går till Lysekil, haha. Så det var bara att vända. Men som tur var så hitta vi rätt avfart då. Men vi trodde ändå att vi åkt helt åt skogen fel, för vi hamnade verkligen på landet. En supersmal och slingrig väg, med trehundrafyrtiofem farthinder, och kossor vid sidan av vägen. Men det visade sig vara rätt väg, haha. Så fick vi stå i kö, eftersom vi inte fick komma in på området förrän klockan tre. Och det var tur att vi kom när vi kom, för sen blev det en väldans lång bilkö, och alla bilar skulle in samtidigt. Och det var ju inte så smidigt, direkt, då vägen inne på området knappt rymmer två bilar på bredd. Så det var lite krångligt när alla skulle in och packa ur alla saker. Men det gick till slut, även om vi fick bära allt en bra bit, för att vissa hade parkerat mitt på vägen och vägrade att flytta på sig.
Men som sagt, vi kom fram och allt gick bra. Toppenväder har vi haft idag också. Solen har skinit hela dagen (: Har dock inte blivit något bada av, än. Har haft fullt upp. Men vi tog en liten promenad runt området förut, längs vattnet. Och det var riktigt fint! Men blir det bra väder imorn, då blir det bada!
Nej, nu ska jag väl lämna över datorn till min tjurskalliga bror, så han är på någorlunda bra humör resten av kvällen. ( mamma har ju varit så duktig och tagit med sig sin bärbara, och det innebär ju också att vi bara har en dator. )
Jag ska försöka uppdatera ofta nu, och skryta, och göra er alla avundsjuka på hur bra jag har det här ;) haha!


TJA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0