When it was good, we were sittin´ on the top of the world.

I fredags bar det iväg till Stockholm och Gröna lund som sagt. Det blev en riktigt bra dag faktiskt :) Trots ett par söndertrampade skor och ett någorlunda regning och kallt väder på kvällsfronten. Vi åkte en hel del karuseller och tog en hel del kort. Det var lite ont om pengar, då resan, inträdet och åkbandet kostat en del, så mycket mat kan jag inte påstå att det blev. Vi hade tagit med mackor som vi skulle äta på tåget dit, men eftersom vi åt frukost strax innan vi gick hemifrån så blev det inte så. Dom blev uppätna på vägen hem ist. På grönan åt vi bara två gånger, och då blev det korv! Man har inte tid att springa och äta hela tiden när man är ute sådär. Vi hade fullt upp med att hinna åka allt ju! Vi åkte det mesta, faktiskt. Vi åkte Jetline ( typ 40 gånger ), katapulten ( och emma skakade som ett asplöv :D ), vilda musen, pop-expressen, kvasten, flygande mattan, rock jet ( som sööög, och som man satt som ett ihoptryckt foster i ). Det var väl typ dom vi hann med. Det var så extrem lång kö överallt hela tiden ju. Förutom vid Jetline, så den sprang vi igenom ett antal gånger. Dom som jobbade där måste ha känt igen oss tillslut, och tyckt att vi var galna eller något. Men det brydde vi oss inte om, vi fortsatte springa! Klockan åtta spelade Amy MacDonald, så vi kikade en sväng på henne :) Hon var rätt bra live, faktiskt. Men vi var tvugna att springa till bussen vid tio i nio, så vi hann inte höra klart, och hon hann såklart inte spela den mest kända låten. Men det var bra ändå. 
När vi gick på bussen fick vi veta att den bara gick till Sergles torg, och att vi var tvugna att gå därifrån. Det visade sig inte vara så långt, men det visste ju inte vi! Vi kände oss jättevilsna och ringde till mamma för vägbeskrivning. Vi hittade rätt, och kom till centralen. Även inne på centralen hittade vi rätt, det tack vare Ewis bra vägbeskrivning till spår 11. Tack för den! ;D  Tåget gick tio över tio, och vi var hemma vid halv tolv. Vi var då utsvultna, och gick till Venezia för att beställa pizza. Vi beställde en Cappricosa ( eller hur det nu vill stavas ) men det fick vi minsann inte. När vi kom hem och öppnade kartongen så hade vi fått en Hawaii, med äcklig jävla annanas! Förbannad blev jag då! Men vad kunde vi göra, utom att peta bort den äckliga annanasen och äta en vesuvio med vitlökssås.
Sen slockna vi.

Igår sov jag hos Ewis. Och idag blev det att ta en tur till Gatstuberg med henne och isa (: Där hade vi lite picknick och snacka en massa strunt (: Det var extremt varmt, men jag pallrade mig upp på cykeln ändå!
Och imorgon ska jag bege mig in till stan så tidigt som klockan kvart i tio, och åka till djulö och steeeka med isa :) Sen blir det nog att kolla på kk-joggen antar jag.

Nu har snart hela sommarlovet gått, och skolan börjar snart igen. Hos sis har jag inte varit sen skolan sluta. Herregud, vad det är längesen! Så på torsdag åker jag dit igen =D Och fredag nästa vecka blir det jobb. Men det är kul. Roligt att få komma tillbaka till det bästa stället jag jobbat på, och så tjäna lite cash ;) Det är ju aldrig fel ^^
Nehe, trots ett relativt långt inlägg kommer här lite bilder från fredagen. Det får avsluta detta inlägg.

HEJS!



en par glada tjejer precis innan vi gick till tåget.


en väldigt glad och något nervös emma i väntan på tåget till stockholm ^^


en glad och ganska så nervös becca på tåget till stockholm.


lite kortspel fick resan att gå fortfort. Och så vann ju jag såklart!


vi var glada!


en andra frukost, bestående av mackor och coooola!


en glad becca med solen i ögonen (:


en fotograferande emma får avsluta bilderna på resan dit. fler bilder hittas på bdb ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi, fredagen va en jätteskoj dag :) och vilka schnygga bilder ;) De måste vi göra om eller hur? :) <3

2009-08-03 @ 22:07:35
Postat av: Emma

hahah, jag kan ju alltid fråga henne ;)

2009-08-04 @ 14:27:01
Postat av: Emma

2009-08-04 @ 14:27:16
Postat av: Emma

haha, jo men man kan SPARA! :D hihi ;)

2009-08-04 @ 14:27:39
Postat av: jonte

Ofta ni inte åkte insane?? :O lätt roligast (o läskigast) på grönan juu:D

2009-08-04 @ 16:27:07
Postat av: becca till jonte

haha, no way! ^^

2009-08-04 @ 21:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0