*Hulda* - Dag 01: Presentera mig själv

Jaa då gör jag väl det!

Mitt namn är Rebecca Jakobsson, och åren är till sommaren fyllda 20. I somras tog jag studenten, efter att ha gått tre år på Barn- och Fritidsprogrammet på Duveholmsgymnasiet. Folk tycker jag är knäpp när jag säger det, men jävlar vad jag saknar skolan! Kanske inte riktigt allt som hör till, tillexempel inte dom supertidiga mornarna. Men, att ha den strukturen på dagarna, att hela tiden ha allt planlagt och veta vad man ska göra med dagarna. Du vet vad du har att göra i skolan, men även när du kommer hem. Och så saknar jag såklart den sociala biten, att varje dag träffa allt trevligt folk, att komma till skolan och veta att du får spendera dagen med din allra bästa vän.
Efter studenten fick jag småjobb lite här och där, och jobbade fram till oktober. Fram till januari hände ingenting på jobbfronten. Men den sista januari började jag efter mycket om och men plugga på distans. Första kursen var engelska b, som jag fortfarande håller på med. Sista uppgiften lämnas in fredag nästa vecka! Efter engelskan kommer Historia A, sen Religion B, och sist Samhällskunskap B. Uträknat och klart, står det att jag är färdig den 27 maj. Så det är ett litet tag kvar, skönt! Älskar att plugga på dagarna. Det är jävligt roligt faktiskt!
För nästan en månad sen, flyttade jag ut till bie med min dåvarande pojkvän, nuvarande sambo. Vi bor i en trea med hans dotter som är här var och varrannan helg. Vi kommer superbra överens, jag och stora lilltjejen ;) ♥
Det är väl ungefär det jag har att säga om mig själv, som jag anser är relevant. När pluggandeperioden är över, vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Antingen söker jag högskola, eller så försöker jag få lite jobb. Vore ju faktiskt inte så dumt att ha en egen, relativt bra inkomst!



Bilden tagen ungefär en månad efter studenten i somras!


/HuldaMystroll*







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0