Räsermazdan!

Så var ännu en helg över, och en ny vecka började idag. I fredags var det party med Empaan. Festen var hemma hos Henke, som fyllt år! :) Mkt trevligt, mycket folk! Strax efter tolv drog vi oss ner på stan, men det tog tydligen ett bra tag att ta oss dit, för när vi skulle in på Lilla var det precis att vi kom in för klockan var tydligen nästan ett! Var ganska mycket folk på stan, däribland en vinglande Vicort. Fick hjälpa honom att komma ifrån en dryg polis som ville sätta han i fyllecell! Men han försvann, och ingen hörde ngt från honom på hela kvällen! Jag vara grymt orolig för att det hade hänt något, och extremt arg på mig själv för att jag lät honom gå. Han var så borta så det kunde ju hänt vad som helst liksom! :/ Men dagen därpå ringde han, och han hade tydligen lyckats hamna i fyllecellen, iallafall!
Kvällen bjöd på mycket skratt, men också en del tårar tyvärr. Men så är det!
Jag skulle åkt bussen hem, men kände inte för att gå riktigt då vid halv två, så den sket jag i! Virrade runt i stan när krogen stängt, och började inse att vafan, jag kommer inte hem. Var ska jag sova? Men jag fick tag i Nicklas som var så snäll och körde hem mig. Tack! :) Kom hem vid tre, snackade en hel del i telefon med nuvarande </3, så nu har man fått höra sanningen. Du suger, människa! Nicklas ringde en snabbis, och han måste trott jag var dum i huvudet, haha. Halvsov, och frågade om han buggar och grejor, haha! xD Men men det var kul!

I lördags vaknade jag första gången kvart i tre, gick upp på toa, gick och la mig, och somnade om igen. Vaknade nästa gång tjugo i sju på kvällen. Lyckat liksom! Där var den dagen borta. Var ju rätt kört att ta sig in till stan också, och ingen kunde ta sig hit, så det blev en riktig hemmakväll. Satt framför datan hela kvällen/natten. Men det var skönt det med!

Igår, söndag, gällde det att gå upp tidigt! Halv tio ringde klockan. Men som vanligt när klockan ringer, stänger Becca bara av den och fortsätter sova! Straxt efter elva kom iaf Victort och hämtade mig. Vi åkte och hämtade Linus, och sen in till stan. Han pillade lite med sin bil, och jag lyckades få ner dom sista raderna på första frågan på psykosocialtprovet! Så nu är det bara andra och sista frågan kvar, som jag redan kikat på och som inte alls är så lång :)
Vi flängde runt i stan mest hela dagen, och på eftermiddagen träffade vi Emma en sväng :) Blev en traditionell tripp till donkan, haha! Sen åkte jag och Victort hem till honom, och där bjöds det på tacos! Mums! Mycket trevligt var det (: Sen blev det en hel del filmtittande. Först såg vi sista halvan av Karate Kid II, sen Karate Kid III. Och så den underbara Dirty dancing. Mys! Sen åkte vi hem till mig, och jag fick styra räsermazdan hela vägen hem! ;D Duktigt av mig tkr faktiskt jag!

Idag var det skolan som gällde, igen. Började tio i tio, och eftersom Victort sov här och inte skulle till skolan, så fick jag en riktigt skön sovmorgon! Kom försent till skolan ändå, haha! Men spela roll då! Slutade fem i två, och då åkte jag med Empaan hem till henne och grattade Robin lite, och det bjöds på god tårta, bullar och chokladbollar. Mums!
Sen åkte vi till Norrköping i jakt på en ny klänning/tunika att ha på torsdag. Hittade vi någon sådan? Neh! Blev Becca pank ändå? Oohja, det blev hon! Med mig hem fick jag ;

[x] Ett par röda jeans, som jag LÄNGE velat ha!
[x] Ett par jeansleggings.
[x] En behövlig bh
[x] Ett mycket behövligt deadem
[x] Ett par nya tygskor
[x] Tre par örhängen ( varav Empaan fick ett par =D  )
[x] En väska
[x] Lite hårnålar, som verkar gå åt som smör hos mig!

Så relativt nöjd är jag iaf :) När vi kom hem var jag ganska så vrålhungrig, så jag beställde en kebabpizza från Nobel. Gott! Käkade hemma hos Empaan, med henne och Krille. Sen var tanken att Empaan skulle köra hem mig, men jag tyckte hon hade kört så mkt redan, och att hon ville umgås med Krille, så jag ringde Victort ist. Och han körde hem mig :) Med mig fick jag en emma också ^^ Så sen vi kom hem har vi suttit vid varsin dator och inte gjort ett piss. (Victort har fått nöja sig med att joina mig xD ). Jag hade tänkt plugga när jag kom hem, men det lät inte så lockande när jag kom hem, haha!
Imorgon tänkte jag sätta mig på biblan och plugga mellan skolan och jobbet, men har lovat Empaan att hålla henne sällskap när hon har idrott. Så det där med plugga, det får la bli en annan dag :)

Nej, man kanske ska ta och prata klart med sötgrabben i telen och sen sooova lite. Är sjukt trött!
Godnatt.

Puss va.


Rebecca Jakobsson /.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0