Stockholm, gröna lund och en hel drös med höga G-krafter!

Ja, det är vad som väntar. Som ni säkert kommer ihåg från mitt förra inlägg så beger vi oss till grönan på fredag, jag och Emma. Och vi hoppas på fin fint väder. Det skulle ju förgynna dagen ytterligare menar jag!
Det blev en sen natt ( eller ska man säga tidig morgon kanske? ) inatt igen. Kikade på en massa konstiga program om massa kriminella människor som tycker det är superkul att rymma från polisen och sånt där skoj ni vet. Men det blev tråkigt. Så jag bestämde mig för att ringa och störa en dyngtrött Emma mitt i natten :) Och hon blev ju lika glad som vanligt. Men förstår inte, det fanns ju inget att klaga över. Klockan var ju bara tjugo i två! ( det är ju inte så sent. eller? )  Under tiden jag försökte hålla henne vaken på andra sidan tråden, kikade jag på en jättelustig film. Thelma & Louise hette den visst. Den handlade om två kvinnor, vid titelns namn, som rymmer från sina konstiga män. Den ena blir våldtagen, och den andra skjuter snubben som gjort det. I princip resten av filmen spenderar dom sin tid med att rymma från all polis som så gärna vill ha tag i dom. Dom träffar skumma typer på vägen, och blir rånade. Men dom har ju sån tur iaf. Thelma har lyckats få lära sig hur man rånar en liten närbutik, av en snygg skådespelare vid namn Brad Pitt som spelar en ung rånare i filmen. Så så fick det bli. Det slutar iaf med att dom hoppar ut från Grand Canyon i bilen och tar livet av sig.
En skum film? Mjo, det skulle jag nog säga.
Den slutade väl runt halv tre, och då kikade jag halvt på något annat skumt program som jag inte kommer ihåg någonting av. Samtidigt försökte jag fortfarande hålla den lilla trötta tösen på andra sidan tråden vid liv, och det var inte lätt ska ni veta! Men jag lyckades iaf hålla henne, ( och mig själv ) vaken till halv fem. Vi tyckte då att det kanske var dags att sova ett par timmar.

Klockan tolv blev jag väckt imorse. Av ett samtal från Em´s. Det var ju en lite trevlig väckning ^^ Jag blev iaf medbjuden på en kryssning med henne och hennes far. Vi skulle åkt imorgon, men det var ju såklart fullt. Det fanns ingen förrän den 2:a, som är på söndag. Så vi kanske sticker då ist. Jag sitter här och hoppas på det bästa. Hon lovade höra med sin pappa ikv, så ska kolla det sen ;)
Men nej, nu blir det sånna här långa inlägg igen. Men det är väl så det blir när man inte har tid att skriva så ofta. Men vi avslutar positivt iaf;

[x] Vi hoppas på superfint väder med en stor sol och runt arton grader värme på fredag.
[x] Vi hoppas på att det blir en underbar kryssning med birka och ems på söndag.
[x] Vi hopaps också på att vi inte går vilse på fredag. Att vi kommer hem som vi ska, och inte en vecka senare.
[x] Framför allt hoppas vi på att tåget till stockholm inte är försenat!

Ha en fin kväll i regnet. För det ska nämligen jag ha!

TJA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0